Regulamin zajęć

21/lis/2023
01/lut/2024

REGULAMIN ZAJĘĆ Z PRZEDMIOTU

Stomatologia zachowawcza przedkliniczna i Endodoncja przedkliniczna

 

dla Studentów II roku kierunku lekarsko-dentystycznego

prowadzonego  w Zakładzie Propedeutyki Stomatologii,

Wydziału Nauk Medycznych w Zabrzu

w roku akademickim 2023/2024

 

Kierownik Jednostki: prof. dr hab.n.med. Małgorzata Skucha-Nowak

 

Zajęcia z przedmiotu Stomatologia zachowawcza przedkliniczna i Endodoncja przedkliniczna prowadzone są w oparciu o Regulamin Studiów Śląskiego Uniwersytetu Medycznego w Katowicach, stanowiący Załącznik Nr 1 do Uchwały 49/2022 Senatu SUM z dnia 29 czerwca 2022r., oraz niniejszy Regulamin.

 

§1

Zasady uczestnictwa w zajęciach

  1. Zajęcia dydaktyczne (wykłady, seminaria, ćwiczenia) odbywają się zgodnie z harmonogramem wyznaczonym przez Dziekana.
  2. W zakresie zajęć realizowanych zdalnie dopuszcza się zmianę terminu realizacji zajęć przez Kierownika Jednostki - informacje o terminie i wykorzystywanej platformie ogłaszane są na stronie internetowej Jednostki.
  3. Uczestnictwo w wykładach, seminariach oraz ćwiczeniach jest obowiązkowe.
  4. Student zobowiązany jest do uczestnictwa w zajęciach z grupą studencką, do której został przypisany na dany rok akademicki.
  5. Student zobowiązany jest do punktualnego przychodzenia na zajęcia prowadzone w formie stacjonarnej i punktualnego zalogowania się do systemu e-learningowego w przypadku zajęć prowadzonych 
    z wykorzystaniem technik i metod kształcenia na odległość.
  6. Student zobowiązany jest do przygotowania teoretycznego do zajęć zgodnie z planowaną ich tematyką w oparciu o podane piśmiennictwo. Brak przygotowania do zajęć będzie równoznaczny z ich niezaliczeniem.
  7. Podczas zajęć realizowanych w Uczelni Student zobowiązany jest do :

- zachowania tajemnicy lekarskiej i ochrony danych osobowych zgodnie z RODO
- przestrzegania treści ślubowania oraz przepisów obowiązujących w SUM, a w szczególności do poszanowania godności wszystkich uczestników procesu dydaktycznego oraz dbania o dobre imię Uczelni

- przestrzegania zasad BHP

- stosowania środków ochrony osobistej zgodnie z wytycznymi Jednostki.

  1. Student powinien dbać o miejsce prowadzenia zajęć, w tym o porządek i prawidłowy stan urządzeń, z których korzysta. Wszelkie zauważone usterki powinny zostać zgłoszone nauczycielowi akademickiemu prowadzącemu zajęcia. W razie powstania szkody sporządzany jest Protokół Uszkodzenia Sprzętu Medycznego. Za stwierdzone po zakończonych ćwiczeniach braki materiałów i instrumentów oraz za uszkodzenia urządzeń odpowiedzialność materialną ponoszą Studenci danej grupy/sekcji.
  2. W miejscu prowadzenia zajęć Student nie powinien spożywać posiłków ani wnosić zbędnych rzeczy osobistych, które należy pozostawić w szatni.
  3. W czasie realizacji zajęć dydaktycznych oraz przeprowadzania zaliczeń końcowych z przedmiotu Studenta obowiązuje całkowity zakaz wnoszenia i używania urządzeń elektronicznych oraz rejestracji audiowizualnej.
  4. Wszystkie materiały dydaktyczne podlegają ochronie praw autorskich w zakresie własności intelektualnej. Naruszenie praw autorskich i prawa do ochrony wizerunku (nagrywanie, fotografowanie, kopiowanie, rejestrowanie) będzie skutkowało wszczęciem postępowania dyscyplinarnego.

 

 

§2

 

Zasady usprawiedliwienia nieobecności  na zajęciach i ich odrabiania

 

  1. Każda nieobecność na zajęciach musi być usprawiedliwiona poprzez przedstawienie prowadzącemu zajęcia niezwłocznie, lub w terminie do 5 dni roboczych po ustaniu przyczyny nieobecności, odpowiedniego dokumentu (zaświadczenie lekarskie, sądowe itp.).
  2. Usprawiedliwianie nieobecności na zajęciach odbywa się zgodnie z 15 Regulaminu Studiów w SUM.
  3. Opuszczone zajęcia powinny być odrobione z inną grupą ćwiczeniową w terminie ustalonym z Kierownikiem Jednostki lub osobę przez Niego upoważnioną.
  4. Niezależnie od przyczyny, w przypadku każdej nieobecności na zajęciach Student jest zobowiązany do przystąpienia do weryfikacji uzyskanych efektów uczenia się na zasadach i w terminach ustalonych przez Kierownika Jednostki lub osobę przez Niego upoważnioną.

 

§3

Zasady zaliczania zajęć

 

  1. Warunkiem uzyskania zaliczenia zajęć z przedmiotu jest uczestnictwo we wszystkich zaplanowanych formach zajęć (wykładach, seminariach, ćwiczeniach) oraz uzyskanie pozytywnych ocen ze wszystkich zaliczeń cząstkowych (ustnych lub pisemnych) sprawdzających efekty uczenia.
  2. W przypadku nieobecności Studenta na zaliczeniu cząstkowym zajęć w wyznaczonym terminie, może on zgłosić się na kolejny ustalony przez nauczyciela termin traktowany już jako poprawkowy.
  3. Student ma prawo do dwukrotnej poprawy każdego zaliczenia cząstkowego.
  4. W przypadku nie uzyskania zaliczenia cząstkowego mimo dwóch terminów poprawkowych, Student ma prawo do przystąpienia do kolokwium zaliczeniowego 
    z całości materiału objętego programem zajęć (ćwiczeń/seminariów/wykładów).
  5. Terminy zaliczeń ustalane są przez Kierownika Jednostki prowadzącej przedmiot lub osobę przez upoważnioną.
  6. Nie zgłoszenie się Studenta na zaliczenie w terminie ustalonym przez Kierownika Jednostki powoduje utratę terminu zaliczenia.
  7. Student, który nie uzyskał zaliczenia zajęć z przedmiotu nie zostaje dopuszczony do zdawania zaliczenia na ocenę w pierwszym terminie uzyskując ocenę niedostateczną z pierwszego terminu zaliczenia na ocenę.
  8. Student ma prawo podejścia do zaliczenia zajęć z przedmiotu przed każdym terminem zaliczenia na ocenę.

§4

Zasady zaliczenia końcowego przedmiotu (zaliczenie na ocenę)

 

  1. Formą zaliczenia końcowego przedmiotu Stomatologia zachowawcza przedkliniczna i Endodoncja przedkliniczna jest zaliczenie na ocenę.
  2. W ciągu jednego dnia Student może przystąpić do egzaminu lub zaliczenia na ocenę tylko z jednego przedmiotu.
  3. Warunkiem przystąpienia do zaliczenia na ocenę jest uzyskanie zaliczenia zajęć z przedmiotu.
  4. Termin zaliczenia na ocenę jest ustalany i ogłaszany Studentom zgodnie z19 Regulaminu Studiów w SUM.
  5. Brak zaliczenia zajęć z przedmiotu lub nieusprawiedliwiona nieobecność Studenta na zaliczeniu na ocenę w wyznaczonym terminie jest równoznaczna z otrzymaniem oceny niedostatecznej (dotyczy wszystkich terminów zaliczeń na ocenę).
  6. Zakres tematyczny zaliczenia na ocenę obejmuje materiały z wykładów, seminariów i ćwiczeń oraz zalecanej literatury.
  7. Zaliczenie na ocenę realizowane jest w formie ustnej (część praktyczna i teoretyczna).
  8. Warunkiem dopuszczenia do zaliczenia części praktycznej (zaliczenia praktycznego) jest uzyskanie zaliczenia z przedmiotu.
  9. Zaliczenie na ocenę powinno odbywać się po zakończeniu zajęć z przedmiotu przed sesją egzaminacyjną.
  10. W przypadku uzyskania na zaliczeniu na ocenę oceny niedostatecznej Studentowi przysługuje prawo do dwóch terminów zaliczeń na ocenę poprawkowych.
  11. W czasie trwania zaliczenia na ocenę Studenta obowiązuje bezwzględny zakaz kontaktowania się osobistego lub za pośrednictwem urządzeń elektronicznych z osobami postronnymi oraz korzystania
    z materiałów pomocniczych. Nieprzestrzeganie zasad stanowi podstawę do przerwania zaliczenia na ocenę, co jest równoznaczne  z otrzymaniem przez Studenta oceny niedostatecznej. Fakt ten zostaje odnotowany w protokole zaliczenia na ocenę przez Egzaminatora.
  12. Zaliczenie na ocenę obejmuje weryfikację efektów uczenia się w zakresie wiedzy i umiejętności. Dlatego ocena końcowa z przedmiotu jest wystawiana na podstawie wyników uzyskanych z obu części zaliczenia na ocenę (50% oceny praktycznej i 50% oceny teoretycznej). Stanowi ona średnią ocen uzyskanych z obu w/w części. Procent udziału jest ustalany przez Egzaminatora przedmiotu w porozumieniu z Dziekanem.
  13. Ocena pozytywna uzyskana na zaliczeniu na ocenę jest ostateczna. Termin poprawkowy zaliczenia na ocenę w celu poprawy uzyskanej oceny pozytywnej ww. jest niedopuszczalny.
  14. Wyniki zaliczenia na ocenę ogłaszane są w ciągu 5 dni roboczych od dnia ich przeprowadzenia w systemie informatycznym Uczelni.

 

§5

Zasady konsultacji z nauczycielem akademickim

 

Konsultacje z nauczycielem akademickim odbywają się zgodnie z harmonogramem dostępnym na stronie internetowej Jednostki http:// www.https://propedeutyka-stom.sum.edu.pl /w zakładce – Dydaktyka/

 

§6

Bieżące sprawy administracyjne dotyczące dydaktyki

 

  1. Sprawy dotyczące dydaktyki, w tym np. składanie podań o odrabianie zajęć, należy załatwiać drogą elektroniczną;
    1.  kontakt z sekretariatem jednostki: adres e-mail: propedeutyka.stom@sum.edu.pl
    2.  kontakt z Kierownikiem ćwiczeń p. dr Moniką Dawiec: adres e-mail: mdawiec@sum.edu.pl.
  2. Korespondencja elektroniczna z pracownikami i podmiotami SUM powinna odbywać się ze studenckiego konta poczty elektronicznej.
  3. Student jest zobowiązany odczytywać wiadomości kierowane na Jego konto w domenie s…..@365.sum.edu.pl.

 

§7

Kwestie sporne i nie zawarte w niniejszym regulaminie będą rozstrzygane zgodnie z obowiązującym regulaminem studiów w Śląskim Uniwersytecie Medycznym w Katowicach stanowiącym załącznik Nr 1 do Uchwały Nr 49/2022 Senatu SUM z dnia 29 czerwca 2022r.

 

§8

W zależności od aktualnej sytuacji epidemicznej i wynikających z niej Zarządzeń Rektora SUM możliwa jest zmiana trybu i formy prowadzenia zajęć, zaliczeń
i egzaminów.

 

§9

Regulamin wchodzi w życie z dniem 01.10.2023 roku.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

W kategorii: